Abbits - Østerbro
Tlf. 31 33 55 12    

FAQ


Spørgsmål og svar om Abbits - Østerbro

Denne side indeholder spørgsmål og svar om Abbits, som forhåbentlig er med til at give et dybere billede af virksomheden og idéerne bag.

Der findes bedre og mere opdaterede tekniske FAQs på nettet inden for de tekniske standardservices jeg tilbyder.
Abbits reparerer som udgangspunkt ikke hardware. Det er lidt ligesom med vaskemaskiner. Prisen på ny hardware er faldet så meget, at reparationer oftest ikke kan svare sig. Afhængigt af situationen skifter jeg gerne standardkomponenter, eller hjælper med at forfølge krav i forhold til garanti eller reklamationsret på eksisterende udstyr.
Ja, opgaver som ikke overholder dansk lov udføres ikke. Jeg hjælper dog gerne med at få lovliggjort systemer.
Hvis der arbejdes i dybden, arbejder jeg som udgangspunkt med Windows. Det afspejler min primære kompetence og erfaring.
Ingen problemer. Generel opsætning af diverse enheder som telefoner, tablets, harddiskoptagere, TV, musikanlæg med streaming og ekstern DAC, m.m. udføres.
Såfremt det drejer sig om emner, jeg bør have kendskab til som professionel med denne type virksomhed rettet mod private og mindre virksomheder, så standser jeg ”taxameteret”, så kunden ikke skal betaler mine lærepenge.
Enhver fast pris består mindst af en formodet pris plus et ekstra beløb, som afspejler usikkerheden i opgaven. Ved en fast pris betaler kunden altså en ”forsikringspræmie”.
Jeg holder mig helst fra at opstille faste priser. I langt de fleste tilfælde vil dette også være billigst for kunden.
Nej, ingen garanteret 24/7 service. Men jeg er interesseret i tilfredse kunder og et godt renomé i mit lokalområde, så jeg forsøger at være fleksibel.
Såfremt man har en virksomhed, der er afhængig af 24/7 support på systemerne, bør man købe denne service et andet sted.
Nej, jeg ønsker ikke at have et lager, og jeg vil holde mig 100% uafhængig i forhold til bestemte leverandører. Ved anskaffelser for kunder, går jeg efter dagens bedste løsning i forhold til kundens behov. I praksis vil det oftest være mærkevareudstyr fra en computer- eller dagligvarekæde med en fornuftig garanti og hotline.
Jeg arbejder ikke med partnere, bonusaftaler eller provisionsaftaler.
Fordi dette er min virksomhed, og mit ansvar. Jeg har tillige erfaring fra andre virksomheder som arbejder på andre måder – hvilket bestemt også kan have fordele, men i Abbits er alle beslutninger mine, og det er en del af idéen med at være en virksomhed med én mand og lokalt forankret. Dertil synes jeg at det virker så tamt og distanceret, når eksempelvis sportsfolk på TV omtaler sig selv som ”man”.
Jeg har valgt, at begrænse min kommunikation til hjemmesiden, mail, telefon og SMS – ud over at arbejde hos mine kunder samt muligheden for fjernadgang til udstyr.
Jeg har intet imod grafik. Det skaber bare ikke væsentlig værdi her, så derfor er det en omkostning jeg undgår.

Abbits  -  Østerbro          Tlf. 31 33 55 12